ختامه مسک

یار و شریک مبلغ در منبر جذاب و تاثیرگذار

ختامه مسک

یار و شریک مبلغ در منبر جذاب و تاثیرگذار

آخرین مطالب

سخن مُفتی

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲ ب.ظ


روز گذشته در خبرها آمده بود که جناب "عبدالعزیز آل شیخ" مفتی ارشد سعودی در گفت‌وگویی تلفنی با "روزنامۀ مکه" دربارۀ ما ایرانیان اظهار داشته که: "یجب أن نفهم أن هؤلاء لیسوا مسلمین، فهم أبناء المجوس، وعداؤهم مع المسلمین أمر قدیم وتحدیدا مع أهل السنة والجماعة"   
دوستان عزیزم! می دانید این سخن یعنی چه؟ به ترجمۀ متن بالا توجه بفرمایید: "باید بدانیم که این‌ها مسلمان نیستند، این‌ها فرزندان مجوس‌‌ هستند و دشمنی آنها با مسلمانان به ویژه اهل سنت دیرینه است".
مفتی ارشد سعودی ما ایرانیان را مجوسی می داند، نه مسلمان! اگر کسی کمترین اطلاعی از تاریخ اسلام داشته باشد به خوبی در می یابد که او سخنی سخیف بر زبان رانده است. بگذارید تا برایتان بگویم.
عالم سنّی جناب ابونعیم اصفهانی در کتاب تاریخ اصبهان از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل کرده است که: "بیشترین بهرۀ اسلام از آنِ ایرانیان است و اگر اسلام در ستاره ثریا قرار داشته باشد، مردانی از سرزمین فارس آن را به دست می آورند".
معتبرترین کتاب های حدیثی اهل سنت که از آنها به "صحاح سِتّه" یاد می شود، همگی نوشتۀ مردان سرزمین پارس می باشد. آیا می دانید نویسندۀ این کتاب ها اهل کدام شهرها هستند؟ صحیح بخاری اهل بخارا، صحیح مسلم اهل نیشابور، سنن ابی داوود اهل سیستان، سنن ابن ماجه اهل قزوین، سنن ترمذی اهل ترمذ در خراسان قدیم و سنن نسائی شهر نساء در اطراف مرو. همۀ این شهر ها در گذشتۀ نه چندان دور، جزئی از حوزۀ سرزمینی ایران بوده اند.
حالا این آقای مفتی، ما را مسلمان نمی داند؟ یا للعجب! کافیست شما به مخزن کتابخانه های کهن اسلامی در هر جای دنیای اسلام از مصر و الجزایر تا هند و ماوراء النهر سری بزنید تا با آثار  حیرت انگیز مردان سرزمین فارس در همۀ شاخه های علوم مواجه گردید. البته ما به خوبی می دانیم ریشۀ این گونه سخن ها از کجاست. بغض و کینه نسبت به آل علی و فاطمه علیهما السلام تمامی ندارد!
در این یادداشت مختصر، به یکی از چند آیه ای که به اعتراف خود اهل سنت، دربارۀ  ایمان و دیانت مردم سرزمین فارس می باشد، اکتفا می کنم.
در قرآن آمده است: "وَإِن تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ" یعنی: هرگاه از فرمان خدا سرپیچی کنید، خدا گروه دیگری را جای شما می آورد.
در کتاب صحیح ابن حبان به نقل از ابوهریره آمده که از رسول خدا صلی الله علیه و آله  پرسیدند که منظور از گروه دیگر در این آیه چه کسانی هستند؟
رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله اشاره به سلمان کرده و فرمودند: "این است و قومش. سوگند به آن که جانم به دست اوست، اگر ایمان آویزان به ستاره ی ثریا باشد مردانى از فارس به آن دست می یابند!"
آقای مفتی! مگر شما این حدیث و ده ها حدیث مشابه آن را که در ذیل این آیه و آیات دیگر در کتاب های خودتان از زبان رسول خدا آمده، نخوانده اید؟ اگر نخوانده اید بار دیگر رجوع کنید و کتاب های سنن الترمذی، المعجم الاوسط، جامع البیان، تفسیر ابن ابی حاتم، تاریخ اصفهان، الدرّ المنثور، تفسیر القرطبی، تفسیر ابن کثیر را بخوانید تا دیگر سخنی گزاف بر زبان جاری نسازید. بعید می دانم نخوانده باشید. شما از فرمان خدا سرپیچی کردید و گروه دیگر آمده و بیرق اهل بیت و قرآن را در سرزمین عجم عهده دار شده و شما به جای آنکه به رفتار اشتباه خود بیاندیشید که ما چه کردیم که خدا این گروه را آورد، به گروهی که خدا جایگزین شما کرده، به خیال خود اهانت می کنید!
علیرضا نظری خرّم/ شهر مقدّس قم/ 20 شهریور 95

۹۵/۰۶/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی کلاته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی