ختامه مسک

یار و شریک مبلغ در منبر جذاب و تاثیرگذار

ختامه مسک

یار و شریک مبلغ در منبر جذاب و تاثیرگذار

آخرین مطالب

خدا، دوستِ کسى است که دوستش بدارد

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹ ب.ظ

 مسکّن الفؤاد ـ در بیان آنچه خداوند متعال به داوود علیه السلام وحى کرد ـ

فیما أوْحى اللّه ُ تعالى إلى داوودَ علیه السلام ـ :

یا داوود ، أبْلِغْ أهلَ أرْضی أنّی حَبیبُ مَن أحَبَّنی ، و جَلِیسُ مَن جالَسَنی ، و مُؤْنِسٌ لِمَن أنِسَ بذِکْری، و صاحِبٌ لِمَن صاحَبَنی ، و مُخْتارٌ لِمَنِ اخْتارَنی ، و مُطیعٌ لِمَن أطاعَنی . ما أحَبَّنی أحدٌ

أعلَمُ ذلکَ یَقینا مِن قَلبِهِ إلاّ قَبِلْتُهُ لنَفْسی ، و أحْبَبْتُه حُبّا لا یَتَقدّمُهُ أحدٌ مِن خَلْقی . مَن طَلَبنی بالحقِّ وَجَدنی، و مَن طَلبَ غَیری لَم یَجِدْنی . فارْفُضوا ـ یا أهلَ الأرضِ ـ ما أنتُم علَیهِ مِن غُرورِها،

و هَلِمّوا إلى کَرامَتی و مُصاحَبَتی و مُجالَسَتی و مُؤانَسَتی ، وَ أْنَسوا بِی اُؤانِسْکُم ، و اُسارِعْ إلى مَحَبّتِکُم .


اى داوود! به بندگان زمینى من بگو:

من دوست کسى هستم که دوستم بدارد و همنشین کسى هستم که با من همنشینى کند و همدم کسى هستم که با یاد و نام من انس گیرد

و همراه کسى هستم که با من همراه شود، کسى را بر مى گزینم که مرا برگزیند و فرمانبر کسى هستم که گوش به فرمان من باشد.

کسى نیست که مرا قلبا دوست بدارد و من بدان یقین داشته باشم مگر آن که او را براى خود بپذیرم،

و چنان دوستش بدارم که هیچ یک از بندگانم بر او پیشى نگیرد. هر کس مرا براستى بجوید، بیابد و هر کس جز مرا بجوید، مرا نیابد.

پس اى زمینیان! رها کنید آن چه بر آنید از فریب هاى دنیا و به کرامت و مصاحبت و همنشینى و همدمى با من بشتابید و به من خو گیرید،

تا به شما خو گیرم و به دوست داشتن شما بشتابم

۹۵/۰۶/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی کلاته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی