ختامه مسک

یار و شریک مبلغ در منبر جذاب و تاثیرگذار

ختامه مسک

یار و شریک مبلغ در منبر جذاب و تاثیرگذار

آخرین مطالب

دعای هنگام وفات پیامبر

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹ ب.ظ

ابن‏عباس (ع) می‏گوید:

وقتی که وفات حضرت رسول اکرم (ص) نزدیک شد من در کنار بستر آن بزرگوار نشسته بودم

که حال احتضار به آن حضرت روی داد من متوجه لبهای آن وجود مقدّس شدم دیدم بحرکت در آمد گوشم را نزدیک بردم تا بشنوم

آن حضرت در حال نزع جان چه می‏گوید: خوب که گوش دادم شنیدم که می‏فرماید:

اَللّهُمَّ اِنّی اَتَقَرَبُ اِلَیکَ بِولایةِ علی(ع) بنِ ابیطالب

خدایا من بطرف تو می‏آیم و بتو نزدیک می‏شوم با محبت و دوستی علی(ع) بن ابیطالب (ع).
من در آن وقت به عظمت علی(ع)توجه پیدا کردم که آن حضرت دارای چه مقام و عظمتی است

که پیغمبر اسلام (ص) از برای نزدیکی خود بحضرت سبحان متوسل بعلی(ع)می‏شود.


یا علی(ع) مهر تو در عالم ذر یافته‏ام
وه ازاین لعل که بی‏خون جگر یافته‏ام‏

تا ترا دیده ز غیر تو نظر پوشیدم
دولت عشق ازین حُسن نظر یافته‏ام‏

من بی‏مایه کجا دولتِ عشق تو کجا
آری آن طفل فقیرم که گُهر یافته‏ام‏

اندرین دشت که در هر قدمش بس دام است
با ولای تو رهائی ز خطر یافته‏ام‏

هیچ عصیان به ولایت نرساند ضرری
در احادیث من این طرفه خبر یافته‏ام‏


منبع : کرامات العلویه، علی(ع) میر خلف زاده‏، نشر مهدی یار

۹۵/۰۶/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی کلاته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی