ختامه مسک

یار و شریک مبلغ در منبر جذاب و تاثیرگذار

ختامه مسک

یار و شریک مبلغ در منبر جذاب و تاثیرگذار

آخرین مطالب

تجربه امیرالمومنین علیه السلام

شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۲ ق.ظ

امیر المومنین علی علیه السلام فرمودند:

 

اختیار کردم از کتب آسمانی دوازده آیه را و روزی سه بار بدانها نگاه می‌کردم.

 

ای فرزند آدم تا سلطنت من باقیست از هیچ صاحب قدرتی نترس که سلطنت من همیشگی است.

 

تا خزانه من پر است در غم روزی مباش و بدان که گنجینه من هرگز خالی نمی‌شود.

 

قسم به حق که من دوست توام و تو نیز دوست من باش.

 

به کسی جز من دل مبند زیرا منم که به تو نزدیک بوده و خواسته‌های تو را برمی آورم.

 

همه چیز رابرای تو و تورا برای عبادت آفریدم.

 

تورا از خاک آفریدم خسته نشدم ، چگونه روزی رساندن به تو مرا خسته می‌کند؟

 

برای خاطر خود بر من خشم میگیری؟ آیا میشود به خاطر من بر نفست خشمگین شوی؟

 

آنکه تو را میخواهد به خاطر خودش میخواهد من تورا برای خودت میخواهم از من فرار مکن.

 

برای من است بر تو واجباتی و برای تو است بر من معایشی.تو تخلف میکنی ولی در کار من تخلف راه ندارد.

 

منیکه امروز عبادت فردا را از تو نمی‌خواهم تو نیز روزی فردا را از من مخواه.

 

تا آنچه نصیب توست راضی باشی،آسوده و پسندیده خواهی بود.اگر غیر این باشد دنیا را برتو چیره خواهم کرد تا چون درندگان بیابان راه روی ،به نصیب میرسی اما خودرا بی اجر کرده ای.

 

همچنانکه در حضور شهریاران می‌ایستی در عبادت من بایست اگر تو مرا نمی‌بینی من تورا میبینم.

 

تقدیم به دوستان مولا علی علیه السلام.

تحریر المواعظ العددیة، الباب الثانى عشر الفصل الثانى،

۹۵/۰۷/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی کلاته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی